Page 30 - Hekimce Bakış Dergisi 105. Sayı
P. 30
NEDEN
“ENKAZDAYIZ BİZ!”
Dr. Candan COŞKUN | candancoskun@yahoo.com
Düzenli kullanması gereken içgüdü sapkınlıklarına hapsolmuş
bir ilaca dair anamnez alan bir kalabalığın da toplum
hekime hastası “yedi gün olabilme şansı bulunmuyor.
ilacımı alamadım” dese her Oysa mimari de dahil olmak
hekim “neden” diye sorar üzere sanat ve toplumun kendi
değil mi? Peki, bu ülkemiz varoluşunu haklandırma yolu
hekimleri dışında hangi hekim olan felsefe ve bunun geniş
“enkazdaydık biz” yanıtı alır, bu kitlelere yansıması olan din bu
sorusuna! Neden: enkazdaydık işlevlerden tümden dışlanmış
öyleyse biz? “Biz, pis yöneticilerin ise; varacağımız, vardığımız yer
mutsuz kişileri” diyor ya Fazıl burasıdır. Bu içgüdü hayvanı
Hüsnü Dağlarca o nedenle halinde kalmış bireyin ve onun
işte… Kentleri bireylerin kişisel, bencilliklerinin ürettiği devlet
sübjektif iradesi kurmaz. Kenti zor aygıtının - rüşvetçi imar
kuran kuşaklar boyu aktarılan yapısının, bu cinayetleri göze
iktidar gücüdür, devlettir. alacak kadar gözü dönmüş
Çeken bir o kadar da iten/ rantcılığın ve tüm değerlerin
kovan faktörler yaratan, göçe bu uğurda yok edilmesinin-
yönlendiren; imar denilen bir sonucudur bu yaşadığımız
kentin temel kurallarını koyan çağlara sığmaz acı.
devlet erkidir. Hegel sübjektif
tin olan insan içtepilerinin Sübjektif zihinlerin bencilliğine
açlığının doyurulması, tutkuların mahkum olmamızı önleyecek
evcilleştirilmemiş gücünün ve olan, kendi egoizmini yenebilen
arzuların azgınlığını yatıştırma bireyin özgürlüğün sadece
işlevini; din ve felsefe ile aynı kendisi için olmadığının farkına
zeminde birleşerek mutlak tini varmasıyla oluşan kolektif bilince
oluşturan sanata verir. ulaşan halk/devlet şeklinde
ortaya çıkan objektif zihinlere
Sanatı ve felsefesi köreltilmiş,
“Uyudun uyandın büyü bozuldu, dini adalet ve birey iradesine, ulaşabilmektir. İşte o zaman
imar afları ile sömüren, imar
bi kapı kapandı geçmişe / özgürlüklere tümden kör hale cinayetlerinin suç ortağı değil;
gelmiş ve ne yazık ki pratik
Toprak yok artık su yok, sevinç başkasının farkına varan ve
uygulamada yaşayan haliyle
telaş yok / Ey şehir sen yoksun” ritüeller dayatmasına, kadın özgürlüğünü/hakkını görebilen
Hüsnü Arkan haklarının gaspı ve çocuklara bir devlet kurabilmiş oluruz.
Öğrenmenin basit bir tanımı
nikah kıyma inadı gibi cinsel
30 hekimcebakis.org